Bizi takip edin
|
EN

SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

Beslenme ve Diyetetik

YMİ 460 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
İletişimde Dil ve Diksiyon*
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
YMİ 460
Güz/Bahar
1
2
2
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Kritik verme
Anlatım / Sunum
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Bu ders daha iyi konuşmanın önemi ve kullanımını vurgulamak üzere tasarlanmıştır. *Eğitim dili İngilizce olan lisans programlarına kayıtlı öğrenciler tarafından ders kayıtlarında dönem toplam AKTS kredisine dahil olmadan alınabilir. Eğitim dili Türkçe olan lisans programlarına kayıtlı öğrenciler tarafından ders kayıtlarında dönem toplam AKTS kredisi dahilinde alınabilir.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Doğru diksiyon ve telaffuzu ayırt edecektir;
  • Daha iyi bir diksiyon, tonlama ve telaffuzla konuşabilecektir;
  • Topluluk karşısında ve mikrofon başında konuşma becerilerini geliştirebilecektir;
  • Dil ve diksiyondaki kusurları tespit edebilecektir;
  • Beden dilini doğru şekilde kullanabilecektir.
Ders Tanımı Öğrenciler diksiyon ve telaffuzlarını kontrol etmeyi öğrenecek ve çeşitli konuşma formlarında uygulama yapacaktır.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Dil ve diksiyonun iletişimdeki önemi, dersin içeriği ve amacı, derste kullanılacak kaynaklar hakkında bilgi.
2 Öğrencilerin seçtikleri metinler üzerinden konuşma örneklerinin sunumu ve konuşma kusurlarının tespiti.
3 Konuşmanın 3 temel öğesinden birisi olan nefes alıp verme ve uygulamaları.
4 Konuşmanın ikinci ögesi olan artikülasyon ve tekerleme uygulamaları.
5 Konuşmanın üçüncü ögesi olan ses ve ses uygulamaları.
6 Sesli ve sessizler
7 Ara Sınav
8 Türk dilinde bağlaçlar ve bağlaç uygulamaları. Türk dilinin daraltma özelliği, metin üzerinden çalışma.
9 Türk dilinde vurgu, metin üzerinden çalışma.
10 Fiillerle noktalama.
11 Haber ve program metinleri üzerinden uygulama.
12 Doğaçlama konuşma uygulaması.
13 Kamera/mikrofon karşısında uygulama, haber ve program sunumu.
14 Kamera/mikrofon karşısında uygulama, haber ve program sunumu.
15 Dönemin gözden geçirilmesi
16 Final Sınavı

 

Ders Kitabı
Önerilen Okumalar/Materyaller

Prof.Aksan D. (2003) Türkçenin Gücü – Bilgi Yayınevi

ISBN: 9789754941999

 

Urgancı H. (2014) Ben Kim, Konuşmak Kim – Elma Yayınevi

ISBN: 9789756093443

 

Hepçilingirler F. (2011) Türkçe Off- Everest Yayınları

ISBN: 9789752894495

 

Taşer, S. (2015). Konuşma Eğitimi. Pegasus Yayınları. ISBN:6054263202


Şenbay, N. (2019) Söz ve Diksiyon Sanatı. ISBN:9753630146

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
20
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
40
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
1
16
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
4
4
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
2
10
20
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Diyetisyenlik mesleğinin gerektirdiği temel, sağlık ve sosyal bilimlere ait kanıta dayalı mesleki bilgileri meslek yaşamı boyunca etkin bir şekilde kullanır.

2

Edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyini ve yaşam kalitesini yükseltmek için kullanma becerisine sahip olur.

3

Bireysel olarak etkin bir şekilde çalışabilme ve ekip içi multidisipliner çalışmalarda sorumluluk alma becerisi kazanır.

4

Beslenme ve Diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, karar verir ve çözüme kavuşturur.

5

Sağlıklı ve/veya hasta bireyin fizyolojik, çevresel, sosyo-kültürel gereksinimlerine uygun olarak bireye özgü mesleki bilgilerini uygular.

6

Alanında kendini geliştirmede doğru ve güvenilir bilgiyi ve çağdaş bilişim teknolojilerini kullanarak kendini sürekli geliştirir.

7

Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma becerisi edinir.

8

Beslenme ve Diyetetik alanında araştırma yaparken verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır.

9

Ulusal ve uluslararası düzeyde bireysel ve toplumsal beslenme önerilerinin geliştirilmesi, besin ve beslenme plan ve politikalarının oluşturulması konusunda bilgi ve uygulamaya yönelik beceri edinir.

10

Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasal çerçevede mesleki etik bilincine uygun davranır. Meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.