SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Beslenme ve Diyetetik
ING 406 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Klinik İngilizce VI
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ING 406
|
Bahar
|
2
|
4
|
4
|
4
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeOlgu / Vaka çalışmasıSoru & CevapDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Bu ders sağlık bilimleri öğrencilerinin sağlık alanı bağlamında profesyonel bir yazma düzeyi geliştirmelerine; hastaların öyküsünü ve bulgularını belgelemelerine ve açıklamalarına yardımcı olmayı amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Bu ders, sağlık bilimleri öğrencilerinin hastaların geçmişini ve bulgularını sağlık bağlamında etkili ve profesyonel bir şekilde yazarak belgelemelerini ve açıklamalarını sağlamak için tasarlanmıştır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Kişisel Hijyen Asistanı | Adrienne Harrison ELI ESP Series, “Flash on English for Nursing”, Unit 9 |
2 | Kişisel Hijyen Asistanı - Diyet ve Beslenme - Vaka Çalışması 1 - Ödev 1 | Adrienne Harrison ELI ESP Series, “Flash on English for Nursing”, Unit 9-10 Vaka Çalışması 1 |
3 | Diyet ve Beslenme - Solunum Bakımı | Adrienne Harrison ELI ESP Series, “Flash on English for Nursing”, Unit 10-11 |
4 | Solunum Bakımı - Yara Bakımı | Adrienne Harrison ELI ESP Series, “Flash on English for Nursing”, Unit 11-12 |
5 | Yara Bakımı - Ödev 2 - Vaka Çalışması 2 | Adrienne Harrison ELI ESP Series, “Flash on English for Nursing”, Unit 12 Vaka Çalışması 2 https://www.colleaga.org/article/wound-care-patient-case-studies |
6 | Uygulama 1 | |
7 | Quiz 1 - OET deneme 1 | |
8 | Ara sınav | |
9 | İlaç Uygulama - Ödev 3 | Adrienne Harrison ELI ESP Series, “Flash on English for Nursing”, Unit 12 |
10 | İlaç Uygulama - Geriatrik Hasta - Vaka Çalışması 3 | Adrienne Harrison ELI ESP Series, “Flash on English for Nursing”, Unit 13-14 Vaka Çalışması 3 https://www.nso.com/Learning/Artifacts/Legal-Cases/medication-administration-error-and-failure-to-monitor |
11 | Geriatrik Hasta - Ödev 4 - Vaka Çalışması 4 | Adrienne Harrison ELI ESP Series, “Flash on English for Nursing”, Unit 14 Vaka Çalışması 4 https://libraryguides.neomed.edu/c.php?g=324101&p=2172129 |
12 | Diabetik Hasta - Quiz 2 - Ödev 5 - Vaka Çalışması 5 | Adrienne Harrison ELI ESP Series, “Flash on English for Nursing”, Unit 15 Vaka Çalışması 5 https://clinical.diabetesjournals.org/content/20/4/202 |
13 | Uygulama 2 | |
14 | Ödev 6 - OET deneme 2 - Vaka Çalışması 6 | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Flash on English for Nursing –Adrienne Harrison ELI ESP Series ISBN 978-88-536-2177-1 |
Önerilen Okumalar/Materyaller | Professional English in use CUP, Eric H. Glendinning,Ron Howard ISBN 978-0-521-68-201-5 |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
20
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
15
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
30
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
1
|
2
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
6
|
1
|
6
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
1
|
1
|
Final Sınavı |
1
|
1
|
1
|
Toplam |
120
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Diyetisyenlik mesleğinin gerektirdiği temel, sağlık ve sosyal bilimlere ait kanıta dayalı mesleki bilgileri meslek yaşamı boyunca etkin bir şekilde kullanır. |
|||||
2 | Edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyini ve yaşam kalitesini yükseltmek için kullanma becerisine sahip olur. |
|||||
3 | Bireysel olarak etkin bir şekilde çalışabilme ve ekip içi multidisipliner çalışmalarda sorumluluk alma becerisi kazanır. |
|||||
4 | Beslenme ve Diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, karar verir ve çözüme kavuşturur. |
|||||
5 | Sağlıklı ve/veya hasta bireyin fizyolojik, çevresel, sosyo-kültürel gereksinimlerine uygun olarak bireye özgü mesleki bilgilerini uygular. |
|||||
6 | Alanında kendini geliştirmede doğru ve güvenilir bilgiyi ve çağdaş bilişim teknolojilerini kullanarak kendini sürekli geliştirir. |
|||||
7 | Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma becerisi edinir. |
|||||
8 | Beslenme ve Diyetetik alanında araştırma yaparken verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. |
|||||
9 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bireysel ve toplumsal beslenme önerilerinin geliştirilmesi, besin ve beslenme plan ve politikalarının oluşturulması konusunda bilgi ve uygulamaya yönelik beceri edinir. |
|||||
10 | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasal çerçevede mesleki etik bilincine uygun davranır. Meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest