SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ
Beslenme ve Diyetetik
ING 305 | Ders Tanıtım Bilgileri
Dersin Adı |
Klinik İngilizce III
|
Kodu
|
Yarıyıl
|
Teori
(saat/hafta) |
Uygulama/Lab
(saat/hafta) |
Yerel Kredi
|
AKTS
|
ING 305
|
Güz
|
2
|
4
|
4
|
5
|
Ön-Koşul(lar) |
Yok
|
|||||
Dersin Dili |
İngilizce
|
|||||
Dersin Türü |
Zorunlu
|
|||||
Dersin Düzeyi |
Lisans
|
|||||
Dersin Veriliş Şekli | - | |||||
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri | TartışmaGrup çalışmasıProblem çözmeSoru & CevapDeney / Laboratuvar / Atölye uygulamaAnlatım / Sunum | |||||
Dersin Koordinatörü | ||||||
Öğretim Eleman(lar)ı | ||||||
Yardımcı(ları) | - |
Dersin Amacı | Ders, öğrencilerin sağlıkla ilgili metinleri okuyarak, yazarak ve dinleyerek sağlık konularında İngilizce konuşma yeterliliğini geliştirmeyi amaçlamaktadır. |
Öğrenme Çıktıları |
Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
|
Ders Tanımı | Ders öğrencilerin gerçek hayat durumlarında İngilizce iletişim becerilerini kullanarak etkileşimde bulunmalarına hazırlamak için tasarlanmıştır. |
|
Temel Ders | |
Uzmanlık/Alan Dersleri | ||
Destek Dersleri | ||
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri | ||
Aktarılabilir Beceri Dersleri |
HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI
Hafta | Konular | Ön Hazırlık |
1 | Hasta Kabul: Giriş - Hastanın hastalık öyküsünü alma - Tıbbi odak: Kalbin Çalışma Şekli | Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017)”, Unite 1, s 6-9 |
2 | Hasta Kabulü : Hasta Kabul etme - Hasta Rahatlatma - Hasta Teslimi | Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017)”, Unite 1, s 10-13 |
3 | Solunum Sorunları: Hastaları astım tedavisi konusunda eğitme - Etkin talimat verme - Tıbbi Odak: Nebulizatör kullanımı - Okuma Parçası - Ödev 1 | Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017)”, Unite 2, s14-16 “The Incentive Spirometer” |
4 | Solunum Sorunları: Çocuklarla astım hakkında konuşma ve rahatlatma - Ödev 1 | Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017)”, Unite 2, s17-19 |
5 | Ödev 2 - Quiz 1 | |
6 | Yara Bakımı: Yara Tedavisini Tartışma - Tavsiye isteme - Tıbbi Odak: Yara yatağı hazırlama – Yaraları tanımlama - BPU | Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017)”, Unite 3, s22-25 Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Pre-intermediate CUP (2017)”, Unite 4 “The district nurse”, s 36-40 |
7 | Yara Bakımı: Yara Değerlendirme Çizelgesi - Ödev 3 | Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017)”, Unite 3, s22-25 Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Pre-intermediate CUP (2017)”, Unite 4 “The district nurse”, s 41-42 |
8 | Ara Sınav | |
9 | Uygulama 1 | |
10 | Diyabet Bakımı: Diyabet Tedavisini tartışma - Hastalara diyabetik tedavide yardımcı olma - Ödev 4 | Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017)”, Unite 4, s 30-34 Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Pre-intermediate CUP (2017)”, Unite 8 , s 76-79 |
11 | Diyabet Bakımı: Hastalara diyabetik tedavide yardımcı olma - Tıbbi Odak: Pankreas -Hipoglisemi ve Diyabeti açıklama | Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017)”, Unite 4, s 35-37 Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Pre-intermediate CUP (2017)”, Unite 8 , s 80-85 |
12 | Ameliyat sonrası hasta bakımı - Ödev 5 | Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Pre-intermediate CUP (2017)”, Unite 2, s 16-20 |
13 | Ameliyat sonrası hasta bakımı - Quiz 2 | Virginia Allum& Patricia McGarr, “Cambridge English for Nursing , Pre-intermediate CUP (2017)”, Unite 2, s 21-25 |
14 | Ödev 6 - Uygulama 2 | |
15 | Dersin gözden geçirilmesi | |
16 | Final Sınavı |
Ders Kitabı | Cambridge English for Nursing , Pre- intermediate CUP (2017) Virginia Allum& Patricia McGarr ISBN 978-0-521-14133-8 Cambridge English for Nursing , Intermediate CUP (2017) Virginia Allum& Patricia McGarr ISBN 978-0-521-71540-9 |
Önerilen Okumalar/Materyaller |
DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Katkı Payı % |
Katılım |
1
|
5
|
Laboratuvar / Uygulama |
1
|
15
|
Arazi Çalışması | ||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
10
|
Portfolyo | ||
Ödev |
1
|
10
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum | ||
Proje | ||
Seminer/Çalıştay | ||
Sözlü Sınav | ||
Ara Sınav |
1
|
20
|
Final Sınavı |
1
|
40
|
Toplam |
Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
6
|
70
|
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı |
1
|
30
|
Toplam |
AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU
Yarıyıl Aktiviteleri | Sayı | Süre (Saat) | İş Yükü |
---|---|---|---|
Teorik Ders Saati (Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati) |
16
|
2
|
32
|
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati (Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati) |
16
|
4
|
64
|
Sınıf Dışı Ders Çalışması |
14
|
1
|
14
|
Arazi Çalışması |
0
|
||
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği |
2
|
4
|
8
|
Portfolyo |
0
|
||
Ödev |
6
|
2
|
12
|
Sunum / Jüri Önünde Sunum |
0
|
||
Proje |
0
|
||
Seminer/Çalıştay |
0
|
||
Sözlü Sınav |
0
|
||
Ara Sınavlar |
1
|
10
|
10
|
Final Sınavı |
1
|
10
|
10
|
Toplam |
150
|
DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ
#
|
Program Yeterlilikleri / Çıktıları |
* Katkı Düzeyi
|
||||
1
|
2
|
3
|
4
|
5
|
||
1 | Diyetisyenlik mesleğinin gerektirdiği temel, sağlık ve sosyal bilimlere ait kanıta dayalı mesleki bilgileri meslek yaşamı boyunca etkin bir şekilde kullanır. |
|||||
2 | Edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyini ve yaşam kalitesini yükseltmek için kullanma becerisine sahip olur. |
|||||
3 | Bireysel olarak etkin bir şekilde çalışabilme ve ekip içi multidisipliner çalışmalarda sorumluluk alma becerisi kazanır. |
|||||
4 | Beslenme ve Diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, karar verir ve çözüme kavuşturur. |
|||||
5 | Sağlıklı ve/veya hasta bireyin fizyolojik, çevresel, sosyo-kültürel gereksinimlerine uygun olarak bireye özgü mesleki bilgilerini uygular. |
|||||
6 | Alanında kendini geliştirmede doğru ve güvenilir bilgiyi ve çağdaş bilişim teknolojilerini kullanarak kendini sürekli geliştirir. |
|||||
7 | Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma becerisi edinir. |
|||||
8 | Beslenme ve Diyetetik alanında araştırma yaparken verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. |
|||||
9 | Ulusal ve uluslararası düzeyde bireysel ve toplumsal beslenme önerilerinin geliştirilmesi, besin ve beslenme plan ve politikalarının oluşturulması konusunda bilgi ve uygulamaya yönelik beceri edinir. |
|||||
10 | Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasal çerçevede mesleki etik bilincine uygun davranır. Meslektaşlarına ve topluma örnek olur. |
*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest