Bizi takip edin
|
EN

SAĞLIK BİLİMLERİ FAKÜLTESİ

Beslenme ve Diyetetik

BES 108 | Ders Tanıtım Bilgileri

Dersin Adı
Beslenme İlkeleri ve Laboratuvarı II
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BES 108
Bahar
2
2
3
4

Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Türkçe
Dersin Türü
Zorunlu
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri Tartışma
Soru & Cevap
Anlatım / Sunum
Saha Çalışması / Uygulama
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Su, elektrolitler, mineralller ve vitaminlerin sağlıklı beslenme ve vücut çalışmasındaki önemini öğreterek besinlerin bu besin öğeleri açısından değerlendirilmesini, farklı yaş ve cinsiyete göre günlük su, mineral, vitamin gereksinmeleri ile bunların sağlanabileceği besinlerin tür ve miktarını kavratmak ve sağlıklı beslenme için öneriler geliştirmek.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Su ve elektrolitlerin vücut çalışmasındaki önemini açıklayabilecektir.
  • Minerallerin insan vücudundaki metabolizmasını ve beslenmedeki önemini açıklayabilecektir.
  • Yağda ve suda çözünen vitaminlerin insan vücudundaki metabolizmasını ve beslenmedeki önemini tanımlayabilecektir.
  • Bu besin öğelerinin gereksinimlerini ve hangi yiyeceklerden sağlanabileceklerini tanımlayabilecektir.
  • Sebze ve meyvelerin Bu besin öğelerinin bulundukları yiyecekleri ve saklama, hazırlama, pişirme özelliklerini tartışabilecektir.
Ders Tanımı Su ve mikro besin öğelerinin (vitaminler, mineraller) vücut çalışmasındaki görevlerini, özelliklerini, bulundukları besinleri, bu besinlerin özelliklerini, kullanım şekillerini içerir.

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
X
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Su ve elektrolitler (Sodyum, Potasyum, Klor) Baysal A. Beslenme. 21. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. Ankara, 2022,ISBN 9789757557732 Sy. 113-121
2 Kalsiyum ve Magnezyum Baysal A. Beslenme. 21. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. Ankara, 2022,ISBN 9789757557732 Sy. 121-131
3 Fosfor ve Kükürt, Demir, Bakır Baysal A. Beslenme. 21. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. Ankara, 2022,ISBN 9789757557732 Sy. 128-142
4 İyot, Flor, Çinko, Krom ve diğerleri Baysal A. Beslenme. 21. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. Ankara, 2022, ISBN 9789757557732 Sy. 142-153
5 A ve D vitaminleri Baysal A. Beslenme. 21. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. Ankara, 2022, ISBN 9789757557732 Sy. 165-187
6 1. ARA SINAV
7 E ve K vitaminleri Baysal A. Beslenme. 21. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. Ankara, 2022, ISBN 9789757557732 Sy. 187-196
8 Tiamin ve Riboflavin vitaminleri Baysal A. Beslenme. 21. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. Ankara, 2022, ISBN 9789757557732 Sy. 196-208
9 Niasin ve B6 vitaminleri Baysal A. Beslenme. 21. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. Ankara, 2022, ISBN 9789757557732 Sy. 208-220
10 B12 vitamini ve Folik asit Baysal A. Beslenme. 21. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. Ankara, 2022, ISBN 9789757557732 Sy. 220-232
11 2. ARA SINAV
12 Pantotenik asit ve C vitamini Baysal A. Beslenme. 21. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. Ankara, 2022, ISBN 9789757557732 Sy. 232-239
13 Diğer suda çözünen vitaminler Baysal A. Beslenme. 21. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. Ankara, 2022, ISBN 9789757557732 Sy. 239-264
14 Sebzeler, Meyveler Baysal A. Beslenme. 21. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. Ankara, 2022, ISBN 9789757557732 Sy. 312-324
15 Dönemin Gözden Geçirilmesi
16 FİNAL SINAVI

 

Ders Kitabı

1. Türkiye Beslenme Rehberi TÜBER 2015”, T.C. Sağlık Bakanlığı Yayın No: 1031, Ankara 2016

2. Baysal A. Beslenme. 21. Baskı, Hatiboğlu Yayınevi. Ankara, 2022, ISBN 9789757557732

3. Whitney, E.N., Rolfes, S.R. (2016) Understanding Nutriton. 14th Edition, Cengage Learning.

4. Mahan, L.K., Raymond, J. (2017) Krause's Food & the Nutrition Care Process (14.baskı). Washington: Elseiver.

5. Berdarier, C.D. ,Dwyer, J.T., Heber, D. (2013). Handbook of Nutrition and Food (Ed by), Third Edition, CRC Press.

Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
1
10
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
50
Final Sınavı
1
40
Toplam

Yarıyıl İçi Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
3
60
Yarıyıl Sonu Çalışmalarının Başarı Notuna Katkısı
1
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
32
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
1
14
Arazi Çalışması
0
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
0
Portfolyo
0
Ödev
0
Sunum / Jüri Önünde Sunum
0
Proje
0
Seminer/Çalıştay
0
Sözlü Sınav
0
Ara Sınavlar
2
11
22
Final Sınavı
1
20
20
    Toplam
120

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Diyetisyenlik mesleğinin gerektirdiği temel, sağlık ve sosyal bilimlere ait kanıta dayalı mesleki bilgileri meslek yaşamı boyunca etkin bir şekilde kullanır.

X
2

Edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyini ve yaşam kalitesini yükseltmek için kullanma becerisine sahip olur.

X
3

Bireysel olarak etkin bir şekilde çalışabilme ve ekip içi multidisipliner çalışmalarda sorumluluk alma becerisi kazanır.

4

Beslenme ve Diyetetiğin farklı alanlarında karşılaşabileceği problemleri saptar, tanımlar, yorumlar, karar verir ve çözüme kavuşturur.

X
5

Sağlıklı ve/veya hasta bireyin fizyolojik, çevresel, sosyo-kültürel gereksinimlerine uygun olarak bireye özgü mesleki bilgilerini uygular.

X
6

Alanında kendini geliştirmede doğru ve güvenilir bilgiyi ve çağdaş bilişim teknolojilerini kullanarak kendini sürekli geliştirir.

X
7

Beslenme ve Diyetetik alanı ile ilgili mesleki konularda ulusal ve uluslararası düzeyde sözlü ve yazılı olarak iletişim kurma becerisi edinir.

8

Beslenme ve Diyetetik alanında araştırma yaparken verilerin toplanması, yorumlanması ve sonuçların değerlendirilmesi aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır.

X
9

Ulusal ve uluslararası düzeyde bireysel ve toplumsal beslenme önerilerinin geliştirilmesi, besin ve beslenme plan ve politikalarının oluşturulması konusunda bilgi ve uygulamaya yönelik beceri edinir.

10

Görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasal çerçevede mesleki etik bilincine uygun davranır. Meslektaşlarına ve topluma örnek olur.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 


İzmir Ekonomi Üniversitesi
izto logo
İzmir Ticaret Odası Eğitim ve Sağlık Vakfı
kuruluşudur.
ieu logo

Sakarya Caddesi No:156
35330 Balçova - İzmir / TÜRKİYE

kampus izmir

Bizi Takip edin

İEU © Tüm hakları saklıdır.